Główna treść strony
PROCES REJESTRACJI
Bezrobotny zgłasza się, w celu dokonania rejestracji, do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na zameldowanie w miejscu pobytu stałego lub czasowego, a jeżeli nie jest zameldowany- do powiatowego urzędu pracy, na którego obszarze działania przebywa (§ 2 ust. 1 Rozp. I).
1. Poszukujący pracy zgłasza się, w celu dokonania rejestracji, do powiatowego urzędu pracy. Poszukujący pracy może być zarejestrowany w więcej niż jednym urzędzie pracy (§ 2 ust. 2 Rozp. I).
2. Osoba, która nie jest zameldowana lub posiada zameldowanie na pobyt stały w innej miejscowości niż miejsce zameldowania na pobyt czasowy, przy dokonywaniu rejestracji jako bezrobotna składa oświadczenie, że nie jest zarejestrowana w innym powiatowym urzędzie pracy jako osoba bezrobotna (§ 2 ust. 3 Rozp. I).
3. Rejestracja bezrobotnego oraz poszukującego pracy następuje w dniu przedłożenia kompletu dokumentów, po poświadczeniu przez bezrobotnego lub poszukującego pracy własnoręcznym podpisem prawdziwości danych i oświadczeń zamieszczonych w karcie rejestracyjnej (§ 4 ust. 1 Rozp. I).
4. W przypadku, gdy bezrobotny lub poszukujący był już zarejestrowany w urzędzie pracy, ponowna rejestracja polega na wprowadzeniu do rejestru nowych danych lub aktualizacji istniejących (§ 4 ust. 2 Rozp. I).
5. Rejestracja osób, o których mowa w przepisach rozporządzenia Rady (EWG) nr 1408/71 EWG z dnia 14.06.1971r. w sprawie stosowania systemów zabezpieczenia społecznego do pracowników najemnych i ich rodzin przemieszczających się we Wspólnocie (Dz.Urz. WEL 149 z 05.07.1971r. z późn. zm.) następuje w dniu przedłożenia dokumentów stwierdzających tożsamość oraz po poświadczeniu przez tę osobę własnoręcznym podpisem prawdziwości danych i oświadczeń zamieszczonych w karcie rejestracyjnej (§ 4 ust.3 Rozp. I).
6. Zarejestrowana osoba jest zobowiązana zawiadomić w terminie 7 dni urząd pracy o wszelkich zmianach danych zawartych w karcie rejestracyjnej (§ 4 ust.4 Rozp. I).
7. Osoba rejestrująca się przedkłada pracownikowi powiatowego urzędu pracy dokonującego rejestracji (§ 3 ust.1 i 2 Rozp.I):
1. dowód osobisty lub inny dokument tożsamości,
2. dyplom, świadectwo ukończenia szkoły lub świadectwo szkolne albo zaświadczenie o ukończeniu kursu lub szkolenia,
3. świadectwa pracy oraz inne dokumenty niezbędne do ustalenia jej uprawnień,
4. dokument stwierdzający przeciwskazania do wykonywania określonych prac, jeżeli taki dokument posiada,
5. osoba niepełnosprawna, przedkłada dokument potwierdzający stopień niepełnosprawności.
Rejestracji nie dokonuje się w przypadku nie przedłożenia dokumentów, o których mowa w pkt. 8 lit.a-c i e. (§ 3 ust.4 Rozp.I)
W szczególnie uzasadnionych przypadkach Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy działający z upoważnienia Starosty może wyrazić zgodę na rejestrację osoby nie posiadającej kompletu dokumentów.
Informacje o stronie
Wytworzył: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Eryk Godoń, data: 01.06.2006 r., godz. 10.39 |
Ostatnia aktualizacja: |
Eryk Godoń, data: 01.06.2006 r., godz. 10.39 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
01.06.2006 r., godz. 10.39 |
Eryk Godoń |
Dodanie strony do BIP. |